Alla inlägg under april 2017

Hej

Av prevail - 23 april 2017 17:03

Märks man inte bara har mkt o tänka på, utan även mkt att göra då det var 2 dygn sedan som man loggade in här, men inte fick ngt skrivet.


Och före dess tänkte jag skriva redan strax innan påsken va slut, men icke det blev så.


Och nu ska vi ut i solen med kidsen


Får se hur tiden blir när vi kommer in, då vi ska äta tacos.


-----------------------


Jag påbörjade bloggen 23e april, nu är det den 26e april... så går det när man är upptagen..

Får se om jag kan avsluta detta blogginlägget när man kommer hem efter att ha lämnat fel lägenhetsnycklar vi fick, OCH fått skällt på Vc för dom gett en , en faktura på ett besök, man redan betalat...  SUCK..


-----------------------------


27/4 är det nu..........Nu har man kontaktat telia om förflyttningen, o adressändringen med....+ köpt lådor, då jag (tydligen) är ensamstående o får sköta allt.....   

Jag trodde jag skulle dö av stress igår, denna dagen har inte varit bättre.


Vi har helgen på oss att Både flytta Och städa den....

Tur väl anländer barnvakten imorgon, för sedan blire racerbajs, för praktiskt taget inget har blivit packat, för jag fått göra ärenden som även till flytten, ist för att kunna packa , &/lr ens ÄTA...


Så idag fick jag nog & tog töserna till en kinaresturang, en vi inte besökt ihop innan...

När deras pappa pendlat hem ifrån jobb var vi mätta o belåtna, så han fick aldrig ngt.

Så är det typ för mig varje dag, medans han o barnen äter på jobb resp dagis ändå.

 Så då får han veta hur det känns när hungern river i magen....tji fick jag, han sa han knappt kände sig hungrig ens, & TYDLIGEN gillade inte min mage den starka maten så springer jag skyffeltrafik på toan..


Som om jag har tid med det ? Funderar på om jag ska trycka på mig minstingens blöjor....hmmm   


Får även se när man får igång interneten i nya stället iom där inte ens finns ett telejack ?!?!?!


Aja, jag får strunta i att fylla ut här med allt kul & fint som hänt, för Ngn måste ju få ngt att hända här..........    


Och sedan när jag väl kan det, efter allting, ja då har jag glömt alla detaljer....


Crap !   

Av prevail - 10 april 2017 08:10

Jag har vid upprepade tillfällen tänkt på att blogga, men av olika orsaker har det inte blivit av.


Eg har jag inte tid nu heller, då jag snart ska klä minstingen & rusa ut med båda barn genom ytterdörren, men vem vet, jag kanske påbörjar det nu - & avslutar det vid hemkomst , vi får se hur långt jag kommer.....Om jag inte bara ger upp redan nu...   


En massa tankar & bekymmer som snurrar i huvudet, både om veckan som gått, (om vad som hänt på dagis) .. vad som hänt förra månaden, o ett framtida viktigt möte som jag både ser fram emot & bävar över.


Dvs min ena dotters framtid.


Rektorn på dagiset bara totalvägrar låta henne gå 1 år till på dagis, trots hon för första ggn i sitt liv började dagis först nu i år i februari. (lååååååång väntetid iom brist på platser)


Hur man kan vara så urbota trångsynt & hänsynslös förvånar mig.


Rektorn baserar det på att min dotter hade klarat "diamant testet" med bravur.


Rektorn har även öppet inför mig - ifrågasatt min dotter diagnos till Hab, & frågade om man inte kunde utreda om min tös (?!?!?!)

För enligt rektorn verkade inte dottern uppvisa några tecken på autism pgr av testet, & alla (utom jag) tyckte ju att hon klarade sig sååååå bra på dagis.   


Tja...när killen som dagis sa skulle stötta henne (& vad jag inte visste från början - 6 barn till) inte kan se lr tolka min dotters signaler, så är det ju inte konstigt han tycker så.


Ångest & oro har jag sett hon visat + magont , vilket jag tror är pgr av inre stress.


Varenda morgon vid frukostbordet, har hon sagt hon har ont i magen = hon vet vad som ska komma.


Hur ska hon fixa framtiden med skolan då ??


Det är en väldigt bra fråga !!


Till o med rektorn på den skolan jag blivit mer eller mindre tvingad att söka till (alltså inte en specifik skola, utan en skola överhuvudtaget)

har sagt att "från en mamma till en annan, hade det varit mitt barn hade jag kämpat"


Det säger väl då allt ??


................


Jaha, jag hann komma hem efter att ha lämnat av äldre dottern, men sedan vid hemkomst fick man sitta i luren, & även gå en vända till Vc med minstingen....


Men nu snart ska jag tbx ensam & slå näven i bordet rejält.


Om det står som det gör i min journal är det f*n fog för att få hjälp !!


På tal om det...har f*n inte tid att sätta här...


  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards