Direktlänk till inlägg 10 april 2017

Nu har det hänt igen

Av prevail - 10 april 2017 08:10

Jag har vid upprepade tillfällen tänkt på att blogga, men av olika orsaker har det inte blivit av.


Eg har jag inte tid nu heller, då jag snart ska klä minstingen & rusa ut med båda barn genom ytterdörren, men vem vet, jag kanske påbörjar det nu - & avslutar det vid hemkomst , vi får se hur långt jag kommer.....Om jag inte bara ger upp redan nu...   


En massa tankar & bekymmer som snurrar i huvudet, både om veckan som gått, (om vad som hänt på dagis) .. vad som hänt förra månaden, o ett framtida viktigt möte som jag både ser fram emot & bävar över.


Dvs min ena dotters framtid.


Rektorn på dagiset bara totalvägrar låta henne gå 1 år till på dagis, trots hon för första ggn i sitt liv började dagis först nu i år i februari. (lååååååång väntetid iom brist på platser)


Hur man kan vara så urbota trångsynt & hänsynslös förvånar mig.


Rektorn baserar det på att min dotter hade klarat "diamant testet" med bravur.


Rektorn har även öppet inför mig - ifrågasatt min dotter diagnos till Hab, & frågade om man inte kunde utreda om min tös (?!?!?!)

För enligt rektorn verkade inte dottern uppvisa några tecken på autism pgr av testet, & alla (utom jag) tyckte ju att hon klarade sig sååååå bra på dagis.   


Tja...när killen som dagis sa skulle stötta henne (& vad jag inte visste från början - 6 barn till) inte kan se lr tolka min dotters signaler, så är det ju inte konstigt han tycker så.


Ångest & oro har jag sett hon visat + magont , vilket jag tror är pgr av inre stress.


Varenda morgon vid frukostbordet, har hon sagt hon har ont i magen = hon vet vad som ska komma.


Hur ska hon fixa framtiden med skolan då ??


Det är en väldigt bra fråga !!


Till o med rektorn på den skolan jag blivit mer eller mindre tvingad att söka till (alltså inte en specifik skola, utan en skola överhuvudtaget)

har sagt att "från en mamma till en annan, hade det varit mitt barn hade jag kämpat"


Det säger väl då allt ??


................


Jaha, jag hann komma hem efter att ha lämnat av äldre dottern, men sedan vid hemkomst fick man sitta i luren, & även gå en vända till Vc med minstingen....


Men nu snart ska jag tbx ensam & slå näven i bordet rejält.


Om det står som det gör i min journal är det f*n fog för att få hjälp !!


På tal om det...har f*n inte tid att sätta här...


  

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av prevail - 17 augusti 2018 04:11

I tisdags blev jag opererad för några av mina förlossningsskador jag fått genom åren, vilket har stegvis försämrats efter hand som barnen fötts, så klart.   Jag hade bara tur att en kvinna ringde & gav återbud, för plötsligt hade jag 1 dygn på mi...

Av prevail - 15 maj 2018 08:47

Gårdagen blev hemsk...minst sagt...   Jag fick gjort väldigt mkt, men det hade sitt pris, iom jag höll på att tuppa av när jag hängde upp den blöta rentvätten. Jag skakade i kroppen, var kallsvettig, yr, var matt så jag knappt kunde hålla i mobil...

Av prevail - 14 maj 2018 16:22

Hej hej !  Typ varje gång jag ska börja blogga , så har jag idétorka om vad rubriken i dagens inlägg ska stå. Grymt frustrerande, så ni får stå ut med det.   Idag har man varit sjukt trött , gäspat så tårarna runnit, ont i kroppen, & runnit s...

Av prevail - 11 april 2018 18:17

Nu har jag tränat ytterligare fler ggr, jag har haft tanken om att skriva om det, men sömn, vila o mat har kommit före.   Vad som mer hänt är att jag rakat bort allt mitt långa hår sedan sist jag skrev ,& jag har fått MÄNGDER med komplimanger om ...

Av prevail - 2 april 2018 15:48

Nu har jag skaffat allkort, & gått från 1 timme idag, till 2 timmar per omgång nu. Instruktören tyckte jag max skulle träna 45 minuter när jag sist var där...Bah !    Jag tränar så mkt som jag känner min kropp pallar & ialf tar ngn minuts paus em...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards