Direktlänk till inlägg 8 mars 2018

JÄVLAR !! var min sista tanke när jag lämnade gymmet igår..

Av prevail - 8 mars 2018 18:01

Först tänkte jag inte gå dit... jag fick typ panik ångest ...

H-a-t-a-r folksamlingar.

Men med peptalk från 3 väninnor masade jag mitt blekfeta celluitgropiga arsle dit.


Det var ju inte det att jag inte ville komma i form efter alla år. Det var ju ang "dom andra"


Men ja, jag gick dit...

Fick skämmigt nog fråga hur man fick igång cykeln... aldrig haft spinning förut...vaddå man kände sig som en okunnig liten fjant ?

Efter att ha varit på den drygt en 20 minuter kände jag byte behövdes...gav mig på löpbandet...började trycka där instruktören tryckte sist på cykeln...hände inget..vände på huvudet bakåt o såg hnm snacka m ngn annan... DÅ PLÖTSLIGT hände det saker under mina fötter !! svajade till som en alkis, grabbade båda handtagen på fanskapet som om jag försökte tämja den... började pressa upp takten ..men jag var inte så dum så jag tänkte utsätta mig för att springa, nä dagen före hade jag ju sprungit drygt 1 km lr mer efter att ha hjälpt min väninnas gamla mamma med en sak som hon inte kunde lösa själv (KLART man hjälper?!) för att hinna med bussahelvetet, genom ödemark, hoppade häcklöpning över vallar ..kontrade gropar fylla med dy & slask, vilket inte var en hit iom mina stövlar är söndriga, men jag ville inte heller vänta 2 timmar på nästa buss...huuu! (när jag väl kom till busshållsplatsen flåsade jag som en förstoppad älg o viftade på en slyngel o masa på röven så jag kunde få plats innan bussen, han spärrade upp ögonen o flyttade på sig såklart hahaha)

Till slut kom jag upp i en sådan rask takt på bandet mina långa ben kunde hantera så jag gick raskt, men använde fulla längden av mina ben utan att behöva springa..

Jag har inte hållt reda på klockan hur länge jag gjorde varje moment, just nu är jag bara glad att jag är så pass taggad att röra på fläsket, så vi säger att det är huvudsaken jag gör det. Eller hur ?

Sedan gick jag såklart som ett spån mot en roddmaskin o började klicka på en meny där med tills en blond ängel med ljusaste blå ögon upplyste denna okunniga bitch om att "det är bara o börja o ro så startar den"    så han blev tackad efter jag rodnande skämts färdigt haha


Sedan gick jag dom sista 10 minutrarna upp på den sabla cykeln igen på ännu mer motstånd.... sedan vinglade jag iväg genom gymmet o korridoren på darriga ben för o byta om, höll på o tippa över i omklädningsrummet hahahaha


Sedan när gympasset var avklarat en timme tänkte man...YES ! jag gjorde det ! började gå hemåt, gick ut via dörrarna....halkade fanimej till på en snöfläck, fick nästan en whiplash av hur kroppen reagerade instinktivt....& blev så skräckslagen så jag la av en brakskit , & det var ingen liten heller..NÄRÅ... en ljudlig jävel över parkeringen var det ! 
Tur i oturen så var det varken någon bakom mig lr på parkeringen just då...

(ser det positiva i det negativa)


Så Nä, jag dog inte på gymmet .. men jag höll på & dö UTANFÖR ! hahaha !


 
 
Ingen bild

LEA

8 mars 2018 19:04

HAHAHA

 
Ingen bild

Pia

8 mars 2018 19:05

Du underbara kvinna har verkligen konsten att fånga en läsare. 😂 Jag kunde varken sluta läsa eller skratta.😂😂 Fortsätt kämpa på gymmet hjärtat men var rädd om dig. Se dig om nästa gång du släpper en brakare!! 😂😂😂Pöss.😘😘💖💖

 
Ingen bild

Yvonne

8 mars 2018 19:11

Underbara du! Kunde lika gärna ha varit jag!! <3

 
Ingen bild

Saxen

8 mars 2018 19:28

Hahaha jag dööör!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av prevail - 17 augusti 2018 04:11

I tisdags blev jag opererad för några av mina förlossningsskador jag fått genom åren, vilket har stegvis försämrats efter hand som barnen fötts, så klart.   Jag hade bara tur att en kvinna ringde & gav återbud, för plötsligt hade jag 1 dygn på mi...

Av prevail - 15 maj 2018 08:47

Gårdagen blev hemsk...minst sagt...   Jag fick gjort väldigt mkt, men det hade sitt pris, iom jag höll på att tuppa av när jag hängde upp den blöta rentvätten. Jag skakade i kroppen, var kallsvettig, yr, var matt så jag knappt kunde hålla i mobil...

Av prevail - 14 maj 2018 16:22

Hej hej !  Typ varje gång jag ska börja blogga , så har jag idétorka om vad rubriken i dagens inlägg ska stå. Grymt frustrerande, så ni får stå ut med det.   Idag har man varit sjukt trött , gäspat så tårarna runnit, ont i kroppen, & runnit s...

Av prevail - 11 april 2018 18:17

Nu har jag tränat ytterligare fler ggr, jag har haft tanken om att skriva om det, men sömn, vila o mat har kommit före.   Vad som mer hänt är att jag rakat bort allt mitt långa hår sedan sist jag skrev ,& jag har fått MÄNGDER med komplimanger om ...

Av prevail - 2 april 2018 15:48

Nu har jag skaffat allkort, & gått från 1 timme idag, till 2 timmar per omgång nu. Instruktören tyckte jag max skulle träna 45 minuter när jag sist var där...Bah !    Jag tränar så mkt som jag känner min kropp pallar & ialf tar ngn minuts paus em...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards