Direktlänk till inlägg 15 mars 2017

Avundsjuka

Av prevail - 15 mars 2017 22:02

stackars avundsjuka lilla flicka som måste komma med dräpande kommentarer för hon själv är på botten ...


Citat - "pengar betyder tydligen allt för er."


Jag frågade henne hur hon betalar sin hyra & mat - efter jag hade raderat en dräpande kommentar & inkl fråga, om hon hade skruvat på huvudet rätt idag, lr bara felmedicinerat som vanligt.


Jag fick som vanligt inget svar.   


Vi har tagit oss upp ifrån botten, jag har jobbat ihop dom pengarna som nämndes.


Bara för hon själv är fet, ful & så lat så hon måste åka 150 meter (om ens det) till närmsta affär i en bil, för att handla mat så.


Jag brukar inte vara sådan att jag kallar folk fula, men nu menade jag hennes insida.


Sedan om man säger ifrån när måttet är rågat, då blir hon förfärad för det, fast det är berättigat.


Hon måste fan lida av personlighetsklyvning denna människa alltså...


Att hon är fet är ingen nyhet, hon har numera tält på sig, att hon är lat är pgr av hennes vikt.


Ja jag är ingen lättviktare heller, men jag är bara 1/3 av hennes vikt (lr ja mindre nuförtiden), & jag märker mitt flås beror på grund av min övervikt, krävs ju inget geni att fatta det, men i mitt fall har jag ju sköldkörtelrubbning, vilket hon inte har.

(& pgr av rubbningen jag har, flåsar man ju även för minsta lilla så)


Men jag försöker ju ändå, jag ger inte bara upp. När jag vägde som mest vägde jag 94 kilo, & bara det blev en chock som väckte upp mig att läkarna hade fel, det ÄR ngt fel på min ämndesämsättning.


Hon har bara tröstätit, gått till psykologer (som inte hjälpt), & fått piller ovanpå piller, & ovanpå piller, & blitt värre & värre, bitter, aggressiv person, som ser ut att gå i sömnen & nästan ramla omkull varje gång man ser henne, man får ingen kontakt med henne alls.


Vid ett tillfälle blev jag så allvarligt oroad över henne, & bad henne sluta med en del piller, för uppenbarligen gjorde dom inte henne bättre, hon erkände då att hon fick ändrad personlighet, var elak mot allt & alla.

Men så klart hände ingenting ...


Det var inte lönt att tycka synd om henne, den enda som kan hjälpa henne , är hon själv.


Hon måste bryta sin egen onda cirkel.


Hon kan inte fortsätta att bete sig som hon gör, & sedan slå ifrån sig om att hon inte vet om hur hon betett sig.



Bara där hade en människa insett att situationen är ohållbar.


Jag kan slå vad om att hon antingen inte kan gå utanför hemmet innan året är slut, eller är död av alla dom pillerna som läkarna stoppar i henne.


Allt började med att hon sa en gång till mig "jag överdriver med symptomen när jag kontaktar läkare, så dom tar mig på allvar" (medans hon mumlade om att slippa jobba i framtiden)


Jojo ,jag ser ju hur långt det tagit henne, hon har haft kateter, stomipåse, uppskuren i buken, har mediciner som ger henne blodproppar, & andra piller som ska se till så hon inte får blodproppar, antideppressiva, & andra olika sorters piller som hon säger funkar som "uppåt lr neråt" på henne, inkl andra konstiga namn jag inte kommer ihåg som ska göra annat...


Hon har både visat mig ärr, & nämnt pillers namn & vad dom gör med henne.

På ett vis som påminde om stolthet.


Min ena dotter blev skräckslagen när ärret visades, (dessutom skedde det utan förvarning & plötsligt)  sedan blev dottern rädd för henne när hon satt på min köksstol & såg drogad ut...


Behöver jag nämna att hon inte var välkommen hem till oss mer ??


Nog för det är "lagliga droger" , men i mina ögon är det ändå för jävligt att en människa låter sig frivilligt vara en labbråtta, & trivs att leva så.


Det kallar jag inget liv.


Det är nääästan så man tycker synd om henne.... men bara nästan.


Så Ja, hon var/är bara avundsjuk när hon skrev så, helt klart.





Men jag känner mig ändå elak, om jag hade sagt att jag flinar hela vägen till gymmet.



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av prevail - 17 augusti 2018 04:11

I tisdags blev jag opererad för några av mina förlossningsskador jag fått genom åren, vilket har stegvis försämrats efter hand som barnen fötts, så klart.   Jag hade bara tur att en kvinna ringde & gav återbud, för plötsligt hade jag 1 dygn på mi...

Av prevail - 15 maj 2018 08:47

Gårdagen blev hemsk...minst sagt...   Jag fick gjort väldigt mkt, men det hade sitt pris, iom jag höll på att tuppa av när jag hängde upp den blöta rentvätten. Jag skakade i kroppen, var kallsvettig, yr, var matt så jag knappt kunde hålla i mobil...

Av prevail - 14 maj 2018 16:22

Hej hej !  Typ varje gång jag ska börja blogga , så har jag idétorka om vad rubriken i dagens inlägg ska stå. Grymt frustrerande, så ni får stå ut med det.   Idag har man varit sjukt trött , gäspat så tårarna runnit, ont i kroppen, & runnit s...

Av prevail - 11 april 2018 18:17

Nu har jag tränat ytterligare fler ggr, jag har haft tanken om att skriva om det, men sömn, vila o mat har kommit före.   Vad som mer hänt är att jag rakat bort allt mitt långa hår sedan sist jag skrev ,& jag har fått MÄNGDER med komplimanger om ...

Av prevail - 2 april 2018 15:48

Nu har jag skaffat allkort, & gått från 1 timme idag, till 2 timmar per omgång nu. Instruktören tyckte jag max skulle träna 45 minuter när jag sist var där...Bah !    Jag tränar så mkt som jag känner min kropp pallar & ialf tar ngn minuts paus em...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards